WSPT Wyższa Szkoła Pedagogiczna Biuletyn Informacji Publicznej
slogan
Studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka skierowane są do absolwentów studiów wyższych z zakresu:
  • pedagogiki, posiadających przygotowanie pedagogiczne,
  • psychologii , posiadających przygotowanie pedagogiczne,
  • nauczycieli, pracujących w żłobkach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach podstawowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz innych placówkach resortu oświaty realizujących zadania wczesnego wspomagania rozwoju.
  • pedagogów, pracujących w żłobkach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach podstawowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz innych placówkach resortu oświaty realizujących zadania wczesnego wspomagania rozwoju.
  • psychologów, pracujących w żłobkach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach podstawowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz innych placówkach resortu oświaty realizujących zadania wczesnego wspomagania rozwoju.
  • terapeutów pracujących w żłobkach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach podstawowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz innych placówkach resortu oświaty realizujących zadania wczesnego wspomagania rozwoju.

Celem studiów jest zdobycie przez słuchaczy wiedzy i umiejętności niezbędnych do diagnozowania, oceny indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka oraz do realizacji zadań wieloprofilowego programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Przedmioty realizowane w toku studiów podyplomowych to:

  • socjologia problemów społecznych,
  • psychologia rozwoju człowieka w różnych etapach życia,
  • diagnoza psychologiczno – pedagogiczna,
  • biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania,
  • prawo,
  • pedagogika małego dziecka,
  • pedagogika specjalna,
  • wybrane formy terapii,
  • wybrane zagadnienia z logopedii,
  • wspomaganie rozwoju dziecka na różnych etapach życia,
  • programowanie pracy terapeutyczno – edukacyjnej,
  • zajęcia rewalidacyjne i konstruowanie programów,
  • metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
  • organizowanie środowiska wspomagającego rozwój dziecka.

Warunkiem ukończenia trzysemestralnych studiów jest:

  • zaliczenie przedmiotów przewidzianych w programie na ocenę pozytywną,
  • zaliczenie zajęć praktycznych,
  • pomyślnie zdanym egzaminie dyplomowym,
  • uiszczenie wszystkich opłat wynikających z toku studiów.
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych oraz kwalifikacje do pracy w:
  • zespołach wczesnego wspomagania rozwoju, organizowanych w przedszkolach, w tym integracyjnych,
  • szkołach podstawowych, w tym integracyjnych,
  • specjalnych ośrodkach szkolno -wychowawczych.