Edukacja Włączająca – Studia Podyplomowe (kwalifikacyjne)

Adresaci programu:
Program skierowany jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz absolwentów studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich) z przygotowaniem pedagogicznym, pragnących zdobyć specjalistyczne kwalifikacje w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).

Charakterystyka programu:
Studia oferują kompleksowe przygotowanie w zakresie:

  1. Teoretycznych podstaw edukacji włączającej
  2. Metodyki pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
  3. Projektowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
    Program łączy najnowszą wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej z praktycznymi rozwiązaniami dla edukacji włączającej.

Perspektywy zawodowe:
Absolwenci uzyskują kwalifikacje do pracy jako:

  • Nauczyciele wspomagający w szkołach ogólnodostępnych
  • Pedagodzy specjalni w przedszkolach i szkołach
  • Specjaliści ds. edukacji włączającej w poradniach psychologiczno-pedagogicznych
  • Koordynatorzy procesu włączania w placówkach oświatowych
  • Wychowawcy w ośrodkach szkolno-wychowawczych

Organizacja kształcenia:

  • Czas trwania: 3 semestry
  • Wymagania wstępne: dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich)

Program kształci specjalistów przygotowanych do tworzenia środowiska edukacyjnego, w którym każdy uczeń – niezależnie od swoich potrzeb i możliwości – może rozwijać swój potencjał. Studia wyposażają w umiejętności diagnozy potrzeb edukacyjnych, konstruowania programów wsparcia oraz współpracy w zespołach wielospecjalistycznych.