Adresaci programu:
Program skierowany jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz absolwentów studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich) z przygotowaniem pedagogicznym, pragnących zdobyć specjalistyczne kwalifikacje w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).

Charakterystyka programu:
Studia oferują kompleksowe przygotowanie w zakresie:
- Teoretycznych podstaw edukacji włączającej
- Metodyki pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
- Projektowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
Program łączy najnowszą wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej z praktycznymi rozwiązaniami dla edukacji włączającej.
Perspektywy zawodowe:
Absolwenci uzyskują kwalifikacje do pracy jako:
- Nauczyciele wspomagający w szkołach ogólnodostępnych
- Pedagodzy specjalni w przedszkolach i szkołach
- Specjaliści ds. edukacji włączającej w poradniach psychologiczno-pedagogicznych
- Koordynatorzy procesu włączania w placówkach oświatowych
- Wychowawcy w ośrodkach szkolno-wychowawczych
Organizacja kształcenia:
- Czas trwania: 3 semestry
- Wymagania wstępne: dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich)
Program kształci specjalistów przygotowanych do tworzenia środowiska edukacyjnego, w którym każdy uczeń – niezależnie od swoich potrzeb i możliwości – może rozwijać swój potencjał. Studia wyposażają w umiejętności diagnozy potrzeb edukacyjnych, konstruowania programów wsparcia oraz współpracy w zespołach wielospecjalistycznych.